Blogi > Lehdistötiedote: SSO Rauta-Maatalous Oy avaa 4.4.2019 Salossa uudistetun maatalousmyymälän

2.4.2019

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO:n tytäryhtiö SSO Rauta-Maatalous Oy keskittää Salossa sijaitsevat maatalouskaupan kaikki toiminnot yhteen toimipaikkaan, joka sijaitsee Meriniityssä osoitteessa Örninkatu 16. Aiemmin eri toimipaikassa toiminut kone- ja varaosakauppa on siirtynyt alkuvuoden aikana saman katon alle. Sen lisäksi myynnissä on nyt entistä suurempi maatalouskaupan tarvikevalikoima, joka on suunniteltu yhteistyössä hollantilaisen perheyrityksen Krampin kanssa. Uusi myymäläkonsepti kulkee nimellä Powered by Kramp ja on toinen Suomeen rakennettu tämäntyyppinen myymälä. Virallisia avajaisia vietetään torstaina 4.4. klo 9.00 alkaen.

Powered by Kramp täydentää hyvin maatalouskaupan valikoimaa

Kramp on kasvanut erittäin merkittäväksi maataloustarvikekaupan toimijaksi Euroopassa. Vuonna 2013 Kramp fuusioitui yli 20 vuotta Suomessa toimineen Grenen kanssa ja 2017 Kramp lanseerattiin brändinä Grenen tilalle Suomen markkinoilla. Yhtiön Suomen konttori ja keskusvarasto sijaitsevat Paimiossa, mistä on merkittävää hyötyä myös Salon alueen asiakkaille. Krampin tuotteita on aiemminkin ollut monen yrityksen valikoimissa, mutta uusi Powered by Kramp konsepti laajentaa sitä merkittävästi.

Uuden konseptin mukaisesti myymälän tuotevalikoima on rakennettu vastaamaan alueen asiakastarpeita.  Muun muassa maatilojen tuotantosuunta ja olemassa oleva konekanta vaikuttavat merkittävästi siihen, mitkä tuotteet löytyvät nyt Salon myymälän hyllystä. Valikoimaan kuuluvat mm. maatalouskoneiden varaosat, tarvikkeet, työkalut, työvaatteet sekä metsuri- ja puutarhatarvikkeet. Erityisesti huomiota on kiinnitetty mm. kotieläintilojen tuotteisiin, joka on nyt valikoimaltaan paljon aiempaa laajempi.

Varaosia kaikkiin traktori- ja työkonemerkkeihin

SSO Maataloudella on jo yli kolme vuotta ollut sopimus Agritek Oy:n kanssa New Holland, CaseIH ja Kverneland-koneiden ja näiden varaosien jälleenmyynnistä. Krampin edustuksen myötä varaosia on nyt tarjolla käytännössä kaikkiin Suomessa käytössä oleviin traktoreihin, puimureihin ja maatalouskoneisiin. Salon myymälässä olevan valikoiman lisäksi tarjolla on Suomen suurin tarvikevalikoima, yhteensä yli 500.000 erilaista tuotenimikettä, jotka kaikki on tilattavissa muutaman päivän toimitusajalla. Asiakas voi tehdä sopimuksen myös verkkokaupan käytöstä, jolloin tarvittavat tuotteet voi tilata suoraan kotiin.

Kramp myymälä näkyy SSO Maatalouden toimipaikassa myös ulospäin. Konseptiin kuuluu Krampin suunnittelema myymälän ulkoasu, jossa isot punaiset Kramp -kyltit liikkeen sisällä ja ulkopuolella kertovat myymälän kuuluvan Powered by Kramp -myymäläverkostoon.

Salon toimipaikka on täyden palvelun maatalouskeskus

SSO Rauta-Maatalous Oy:n toimipaikkaverkostossa on tehty useita muutoksia viimeisen vuoden aikana. Toiminta on nyt keskitetty viiteen toimipaikkaan. Salon lisäksi SSO Maatalouden nimellä toimiva maatalouskaupan myymälä jatkaa myös Somerolla. Kolme muuta toimipaikkaa, Nummelassa, Perniössä ja Kemiössä, jatkavat rautakauppaa osana S-Rauta-verkostoa, mutta myös näissä tehdään maatalous-, vilja- ja konekauppaa. Myös Krampin tuotteita löytyy kaikista SSO Rauta-Maatalouden toimipaikoista.

Tehdyn myymälämuutoksen ja valikoimalaajennuksen jälkeen SSO Maatalouden Salon toimipaikka on nyt täyden palvelun maatalouskeskus. Samasta liikkeestä löytyvät lähes kaikki ne tuotteet ja palvelut, mitä maatalous-, kone-, puutarha-, hevosyrittäjät tarvitsevat. Tarjolla on Salon alueen laajin palveluvalikoiman, jolla SSO Maatalous erottuu merkittävästi maatalouskauppa-alan muista toimijoista, kertoo SSO Rauta-Maatalous Oy:n toimitusjohtaja Vesa Tyykilä.

Lisätietoja: Toimitusjohtaja Vesa Tyykilä, SSO Rauta-Maatalous Oy, vesa.tyykila@sok.fi, puh. 044 7705 271

Teemat: Ajankohtaista